Bakan Geldi, Şiirler Okundu..Peki Ardahan’ın Donan İnsanını Kim Dinleyecek?

Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanı Vedat Işıkhan Ardahan’a geldi. Salonlar hazırlandı, protokol dizildi, alkışlar yükseldi. Hatta öyle ki bazıları işi bir adım daha ileri götürüp bakana övgü şiirleri okumaya kadar götürdü.

  Ardahanlı ise her zamanki gibi dinledi. Ama nedense siyasetçiler Ardahanlının neye alışık olduğunu çok iyi bilirler de neye mecbur bırakıldığını görmek istemezler. Doğalgazın Ardahan'a gelmesi bir lütuf değildir. Bir hizmet hiç değildir. Bu devletin görevidir. Nasıl ki İstanbul'a su götürmek hizmet diye anlatılmıyorsa, Ardahan'a doğalgaz götürmek de "büyük yatırım" diye sunulmamalıdır. Çünkü bu coğrafyada doğalgaz bir konfor değil, hayatta kalma aracıdır. Asıl soru şudur: Madem sosyal devletiz; Bu soruların cevabı yok. Kimse çıkıp da: Ardahan AK Parti Milletvekili Kaan Koç'a gelirsek... Kendisi son dönemde Ankara koridorlarında en çok fotoğraf çektiren siyasetçiler arasında üst sıraları zorlamaya başladı. Bir gün Ulaştırma Bakanı. Ertesi gün başka bir bakan. Sonra yeni bir ziyaret. Sonra yeni bir fotoğraf. Ardahan halkı artık merak ediyor: Acaba Ankara'da bakan kalmazsa milletvekili kimi ziyaret edecek? Fotoğraf albümü büyüyor ama Ardahan'ın sorunları aynı yerde duruyor. Ama fotoğraflar çok güzel çıkıyor. Siyasetin amacı gövde gösterisi yapmak değildir. Halkın hayatını kolaylaştırmaktır. Bir bakanın Ardahan'a gelmesi haber olabilir. Ama Ardahanlının faturasının düşmesi başarıdır. Bir bakanla fotoğraf çekilmek gündem olabilir. Ama Ardahan için özel enerji desteği almak hizmettir. Şiirlerle övgüler dizmek kolaydır. Zor olan, Ardahanlının donan ellerini görüp Ankara'nın masasına yumruğu vurabilmektir. Bugün Türkiye'de garip bir düzen oluştu. Seçen susuyor. Seçilen konuşuyor. Millet bekliyor. Siyasetçi alkış bekliyor. Oysa demokraside emir veren halktır. Siyasetçinin görevi teşekkür toplamak değil, çözüm üretmektir. Bu yüzden Ardahan'ın talebi nettir: Yapabilir misiniz demiyoruz. Yapacaksınız diyoruz. Bu coğrafyanın insanı lüks istemiyor. Ayrıcalık istemiyor. Sadaka istemiyor. Sadece yaşadığı ağır şartların görülmesini istiyor. Çünkü Ardahan için asıl mesele bakanların gelişi değil; Vatandaşın kışı nasıl geçireceğidir.
Benzer Videolar