Ulaştırma Ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, sosyal medya hesabından Hürmüz Boğazı ve Basra Körfezi’ndeki Türk sahipli gemilerin son durumuna ilişkin bilgi verdi.”15 GEMİMİZ GÜVENLİ ŞEKİLDE BASRA KÖRFEZİ’NDEN AYRILMIŞTIR”Hürmüz Boğazı ve Basra Körfezi’ndeki gelişmeleri ilk andan itibaren anbean takip ettiklerini bildiren Uraloğlu, “İlgili tüm kurumlarımızla koordinasyon içinde hareket ediyoruz. 26 Haziran 2026 itibarıyla bölgede bekleyen gemilerimizin tamamı emniyetle çıkış yapmıştır.” değerlendirmesinde bulundu.Uraloğlu, toplam 15 geminin güvenli şekilde bölgeden ayrıldığını aktararak, bölgede bulunan 3 Türk sahipli geminin Körfez içinde ticari faaliyetlerini sürdürdüğü için ayrılış talep etmediğini belirtti.”ANLIK AYRILMA TALEBİ OLAN HERHANGİ BİR GEMİMİZ YOKTUR”Bekleyen gemilerde toplam 99 Türk personelinin bulunduğuna dikkati çeken Uraloğlu, şunları kaydetti: “Basra Körfezi’nden anlık ayrılma talebi olan herhangi bir gemimiz yoktur. Vatandaşlarımızın ve denizcilerimizin güvenliği için süreci hassasiyetle takip etmeyi sürdürüyoruz.”TARİHİ MUTABAKATIN ARDINDAN YENİDEN AÇILMIŞTI İran, ABD-İsrail’in 28 Şubat’taki saldırılarıyla başlayan savaş sonrasında küresel enerji ticaretinin stratejik geçiş noktalarından Hürmüz Boğazı’nı kapatmıştı. İran ile ABD’nin 14 Haziran’da vardığı mutabakat kapsamında Tahran, Hürmüz Boğazı’nı yeniden açmıştı.Kaynak: AA / Ayşe Böcüoğlu Bodur
GENEL
Az önceGENEL
Az önceGÜNDEM
Az önceGENEL
Az önceGENEL
Az önceGENEL
Az önceGÜNDEM
Az önce
1
Trump’tan seçim sonrası ilk mülakat
7850 kez okundu
2
İmamoğlu: Her sesin özgürlüğünde yaşıyor Cumhuriyet
6170 kez okundu
3
İşe alımlarda skandal 'rüşvet' iddiası! AKP’lilere parayı getir, işi kap
5959 kez okundu
4
Firuz Mutlu Apartmanı davası ertelendi
5541 kez okundu
5
Avusturya başbakanı Sebastian Kurz ile ilgili bilinmeyenler
4745 kez okundu
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.