İstanbul’un tarihi simge yapılarından Sirkeci Garı’nda başlatılan restorasyon çalışmaları devam ediyor. Kültür ve Turizm Bakanı Mehmet Nuri Ersoy, restorasyon çalışmaları süren Sirkeci Garı’nda incelemelerde bulundu.Tarihi dokunun korunarak yeniden işlevlendirileceğini vurgulayan Ersoy, sosyal medya hesaplarından yaptığı paylaşımda, “Tarihî salonlar, çatı, vitray, cephe ve iç mekân restorasyonuyla gar yeniden kültür sanatın merkezi olacak” dedi.’İSTANBUL’UN KÜLTÜR HAYATINA YENİ BİR MERKEZ KAZANDIRIYORUZ’Garın asıl ulaşım işlevinin korunacağını, kamuoyunda gündeme gelen otel ya da AVM projelerinin kesinlikle söz konusu olmadığını vurgulayan Bakan Ersoy, “AVM ya da otel olmayacak. Göç Müzesi, tematik müze, galeri projeleriyle ulaşım işlevi korunacak. İstanbul’un kültür hayatına yeni bir merkez kazandırıyoruz” ifadelerini kullandı. Sirkeci Garı’ndaki dönüşümün 2026 yılında düzenlenecek İstanbul Kültür Yolu Festivali’ne kadar tamamlanacağını belirten Ersoy, restorasyonun titizlikle sürdüğünü ve kentin kültür-sanat rotasına güçlü bir değer katacağını söyledi.TREN TAŞIMACILIĞI SÜRECEKErsoy, “Gar restorasyonunun ilk etabının tamamlanmasının ardından, Sirkeci Garı’nda Göç Müzesi, tematik müze ve resim galerisi gibi kültür-sanat alanları oluşturulacak. Sirkeci de ulaşım işlevi hiçbir şekilde değişmeyecek, tren taşımacılığı gibi asli görevler sürdürülecek” dedi.Bakan Ersoy’dan Altes Prenses’e Japonca teşekkürKAYNAK: DHA
SPOR
Az önceGÜNDEM
Az önceSPOR
Az önceGÜNDEM
Az önceSPOR
Az önceGÜNDEM
4 saat önceGENEL
4 saat önce
1
İmamoğlu: Her sesin özgürlüğünde yaşıyor Cumhuriyet
5251 kez okundu
2
İşe alımlarda skandal 'rüşvet' iddiası! AKP’lilere parayı getir, işi kap
5032 kez okundu
3
İzmir BB. yolsuzluk davasında 5 tahliye!
4957 kez okundu
4
Firuz Mutlu Apartmanı davası ertelendi
4638 kez okundu
5
Bisikletli gençler Sumud Filosu için pedallayacak
4326 kez okundu
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.